Jsme velice rádi, že Vám touto cestou můžeme představit naše dva nové maskoty: holčičku SSORINKU a chlapce jménem MONTE. V dětských skupinách na Valše už nás tedy není jen 24, ale máme dva plnohodnotné kamarády, kteří jsou naší součástí a budou s námi prožívat naše předškolácké období.

Před dvěma lety přišla první myšlenka na možnou pomůcku do výuky, na hračku, která by byla dětem bližší než představa. Na plyšáka, na kterého se dá sáhnout, obejmout ho, promluvit si s ním, vzít si ho domů, ukázat mu pokojíček, představit ho rodině, pokusit se vcítit do jeho možných potřeb, společně s ním plánovat a následně o něm ve školce pak vyprávět. K vysněnému cíli ale vedla poměrně dlouhá cesta, která byla poseta mnohými nezmary při šití a vymýšlení správné velikosti, podoby, volby barev apod. Současná podoba Ssorinky a Montíka je již čtvrtá v pořadí a jistě ne poslední.
Naši maskoti jsou důležití hned z několika důvodů:- 1) Rovina pedagogická – předmatematické představy - maskoti jsou vytvořeni z geometrických tvarů a barev, nevědomky slouží i k jejich procvičování.
- 2) Rovina rozvoje českého jazyka – hodně dětí má v předškolním věku obtíže s českým jazykem, ať už se jedná o výslovnost nebo samotné vypravování a nacházení slovíček, když ale mluví o něčem blízkém, lépe se jim vypráví.
- 3) Rovina výchovná – myslím na druhého – Montík se Ssorinkou jsou naší součástí a děti spolu s rodiči ví, kdy budou mít kamaráda doma na víkend a mohou i plánovat, kam jej vezmou, co mu ukážou, co by se komu mohlo líbit apod…
- 4) Rovina psychologická – vcítím se do druhého – starám se o maskoty jako o své kamarády, tedy nedělám mu nic špatného, co by se ani mně nelíbilo. Při vyprávění používáme právě tyto otázky… Líbilo se Montíkovi u vás na návštěvě, myslíš, že byl Monte spokojený? Nechybělo něco Montíkovi?